Nápověda v kalendáři

Dnes, 6.1.2022, jen takový malý šachový rébus 🙂 . Najít řešení není nadlidský úkol, ale chce to oprostit se od šachových klišé 😉

 

Některé úlohy vlastně ani nejsou úlohami.
Ani následující rébus není v pravém slova smyslu čistě šachovou úlohou, protože řešení porušuje pravidla šachu.

Už teď jsem sdělil více, než je nutné k vyřešení úlohy  :usmev: .

 

Bílý na tahu dá mat 3.tahem.

 

 

Pokud vám ani výše napsané nijak výrazně nepomohlo, pak přidám ještě jednu nápovědu: mrkněte se do kalendáře  :mrknuti:  :smich:

 

 

 

Nepřišli jste na to?
Nic se neděje. Je to opravdu blbost „na zabití“  :smich: .
(Viz řešení níže)

.

.

.

.

.

.

.

.

 

1.d8=bílý král! Ke6 (c6) 2.Vb2 (f2) Kd6 3.Vb6 (f6)#

(Tři králové…)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5 2 hlasů
Hodnocení článku
Upozorňování
Upozornit na
guest
1 komentář
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
chess

Pochlubím se: přišel jsem na to. Je to velmi pěkné, elegantní a neporušuje to nijak pravidla. Snad jen prohlubuje pravidla.
 
Mimochodem nápověda: „podívej se do kalendáře…“ není žádná nápověda, to může klidně každý kapitán kdykoliv svému hráči napovědět, klidně i před rozhodčím 🙂
 
Pokud by stačil šach a mat jen jednomu králi, pak by se na šachové hře ani příliš mnoho nezměnilo.

1
0
Zajímá nás co si myslíte, směle komentujte.x
()
x